-

parasolnikov : Któż umie tak jak Polak mówiąc milczeć, milcząc pić?

Teraz k.. my

Dawno temu jeszcze chyba w epoce przed portalem szkoła nawigatorów zaproponowałem eksperyment intelektualny. Co by było gdyby na drugą wojnę światową spojrzeć nie jako na wojnę pomiędzy niemcami, brytyjczykami, amerykanami, sowietami i oczywiście niezwyciężonym Wojskiem Polskim. Ale gdyby zauważyć, że niewiarygodny rozwój we wszystkich dziedzinach od branży wydobywczej, przez przemysł ciężki, po przemysł chemiczny, farmaceutyczny, głębokie zmiany w strukturze rolnictwa, nowinki w bankowości, zaowocował nowym najstarszym problemem świata. Kto weźmie za to wszystko kasę? Czy na przykład zysk z produktów ropopochodnych ma być udziałem, fabryki która produkuje maszyny do wydobycia ropy? A może do tych którzy wydzierają tę ropę z wnętrza ziemi? Może wreszcie do rafinerii które przerabiają surowiec na półprodukt? Zakłady chemiczne które wytwarzają z niego współczesne materiały? Żydzi którzy to finansują? Czy nie jest uprawnione przypuszczenie, że cała wojenna afera i miliony ofiar tak naprawdę służyła tylko temu, żeby światowe korporacje ustaliły “sprawiedliwy” podział łupu? I to korporację i branże były głównymi winowajcami tej całej tragedii. Zgodnie ze starą rzymską zasadą cui bono? takie podejrzenie zdaje mi się stale uprawnione.

Piszę to wszystko, bo podejrzewam, że właśnie z analogiczną sytuacją mamy dziś do czynienia. Niewyobrażalny rozwój jaki był owocem ostatnich dziesięcioleci zmienił całkowicie zasady gry. Starzy giganci upadli, nowi powstali. Całe branże przestały istnieć w mgnieniu oka, a używamy narzędzi i systemów, które były nie do wyobrażenia 40 lat temu. Ogromne biznesy, nowe korporacje o budżetach dorównujących największym światowym potęgą powstały z nicości i wpłynęły na każdą dziedzinę życia ludzkiego. Zdaje się że epidemia wirusa i ostatnie wydarzenia wskazują na koniec tego “dzikiego zachodu”, idą nowe porządki. Opiszę tu kilka niezwykle moim zdaniem ciekawych przypadków z ostatnich dni. I zwracam szczególną uwagę, że to wszystko się dzieje w takim dziwnym czasie, kiedy Trump odchodzi, a Biden jeszcze nie usiadł na prezydenckim stolcu, co nadaje moim zdaniem całej sprawie  nieco pikanterii. 

Federalna komisja handlu zażądała od dziewięciu największych portali społecznościowych (Amazon.com, Inc., ByteDance Ltd.,(TikTok), Discord Inc., Facebook, Inc., Reddit, Inc., Snap Inc., Twitter, Inc., WhatsApp Inc., YouTube LLC)  by dostarczyły dane na temat tego jak przechowują, używają, prezentują dane osobowe, ich praktyki reklamowe i jak zarządzają zachowaniami użytkowników, i jak ich praktyki wpływają na dzieci i młodzież.

Ta sama komisja handlu we współpracy z prokuratorami z 46 stanów pozwała facebooka za praktyki monopolistyczne. Wymieniono wiele wątpliwych akwizycji dokonanych przez facebooka, i działania firmy mające zwalczać konkurencję. Żądają przy tym podziału aktywów, w szczególności odłączenia WhatsApp’a i Instagrama od Facebooka, zabronienia Facebookowi niekorzystnego wpływania na konkurencyjnych deweloperów i nakazania Facebookowi uzgadniania każdych przyszłych fuzji i zakupów. 

Dziesięć stanów uformowało koalicję i pozwało Google’a za działania antykonkurencyjne i zwodniczą deformacje w wyświetlanych reklamach. W pozwie zarzuca się firmie, że wielokrotnie angażowała się w działanie przeciw konkurencji i skutecznie ją stłumiła, dominująca w branży elektronicznych reklam online. Piszą dalej, że gdyby branża reklam była aukcją google, byłoby sprzedającym, licytatorem i właścicielem domu aukcyjnego.

Czterdzieści stanów wystosowało pozew wzywający Google’a do zakończenia nielegalnego monopolu na rynku “wyszukiwarek”. Po pierwsze, jak twierdzi amerykański Departament Sprawiedliwości, Google pozbawił konsumentów możliwości wyboru, zawierając szereg wykluczających umów mających na celu pozbawienie rzeczywistych i potencjalnych konkurentów dostępu do kanałów dystrybucji oraz skali niezbędnej do opracowania konkurencyjnej wyszukiwarki. Jak zarzucono w skardze, Google stosuje tę samą taktykę zawierania umów, aby rozszerzyć swoje monopole związane z wyszukiwaniem na nowe sposoby uzyskiwania dostępu do ogólnych wyszukiwarek przez konsumentów, na przykład za pośrednictwem inteligentnych głośników domowych, telewizorów lub samochodów. Aby jeszcze bardziej umocnić swoją monopolistyczną pozycję, Google wykorzystuje swoje narzędzie reklamowe Search Advertising 360 (SA360), aby uniemożliwić współdziałanie z konkurencyjnymi funkcjami reklamowymi w innych wyszukiwarkach, szkodząc w ten sposób reklamodawcom, którzy są pozbawieni najlepszych dostępnych dla nich opcji. Wreszcie, Google utrudnia konsumentom dostęp do informacji dostarczanych przez wyspecjalizowanych dostawców branżowych w niektórych lukratywnych segmentach komercyjnych - takich jak podróże, majsterkowanie i rozrywka - ograniczając zdolność tych firm do pozyskiwania klientów. Stany twierdzą również, że przejęcie przez Google ogromnych ilości danych uzyskanych z powodu braku wyboru przez konsumentów wzmocniło monopole Google i stworzyło nowe bariery dla konkurencji. Koalicja stanów zwraca się do sądu o powstrzymanie nielegalnego postępowania Google i przywrócenie konkurencyjnego rynku. Stany starają się również cofnąć wszelkie korzyści, jakie Google uzyskał w wyniku swojego antykonkurencyjnego zachowania, w tym w stosownych przypadkach zbycie aktywów.


 


Artykuł powstał przy znacznym użyciu google.translatora ;) 

Pogrubienia moje

Pozdrawiam ,

Si Deus Nobiscum quis contra nos 



Źrudła:

https://www.ftc.gov/news-events/press-releases/2020/12/ftc-issues-orders-nine-social-media-video-streaming-services

https://www.ftc.gov/news-events/press-releases/2020/12/ftc-sues-facebook-illegal-monopolization

https://ago.mo.gov/docs/default-source/press-releases/20201216_1-complaint-(redacted).pdf?sfvrsn=dbcfcc76_2

https://coag.gov/press-releases/12-17-20/

https://coag.gov/app/uploads/2020/12/Colorado-et-al.-v.-Google-PUBLIC-REDACTED-Complaint.pdf



 



tagi: sąd  usa  internet  facebook  google  twitter  reddit  youtube 

parasolnikov
6 stycznia 2021 18:00
60     3325    17 zaloguj sie by polubić

Komentarze:



Kuldahrus @parasolnikov
6 stycznia 2021 19:56

A jednak żyjesz :)

 

Co do pierwszego akapitu, to można w sumie na to tak spojrzeć. Ja to widzę troche z innej perspektywy, w USA na przełomie XIX i XXw. skupiono władzę nad gosopdarką w kilku monopolistycznych megakorporacjach(tak jak to Szymon opisał w swojej książce). Wydaje mi się, że USA to było tylko laboratorium i stwierdzono, że może by tak zrobić na całym świecie. Najpierw zdewastowano wszystkie lokalne gospodarki świata, a te co się mocno opierały dobito II WW i komunizmem. Potem zalano wszystkie gospodarki "zdobyczami techniki", które miał być rzekomo samym dobrem i byłyby tym dobrem, ale użyto ich jako narzędzi ekspansji i uzależnienia całych mas ludzi. Np. eksploatacja samochodu możliwa jest tylko poprzez uzależnienie od wielkich koncernów(paliwo, części itd.), nie ma lokalnych wytwórców tych dóbr. Wszystkie maszyny, które zostały wyprodukowane które miały dać człowiekowi więcej czasu, okazało się, że ten czas nie został dany żeby człowiek się rozwijał, ale po to by więcej i wydajniej pracował aby jeszcze bardziej podnieść zysk wielkich koncernów. Mimo tego człowiek i tak zaczął ich używać dla własnego rozwoju, więc zaczęto coraz bardziej zaciskać pętle(kredyty, kontrola itd.). Wygląda na to, że ci "wielcy" zorientowali się teraz, kolejny raz, że nie da się zbudować wieży babel i ta cała utopia nieograniczonej kontroli nad całym światem rozłazi się, więc dalej brną i próbują "coś robić".

 

" Niewyobrażalny rozwój jaki był owocem ostatnich dziesięcioleci zmienił całkowicie zasady gry. Starzy giganci upadli, nowi powstali. Całe branże przestały istnieć w mgnieniu oka, a używamy narzędzi i systemów, które były nie do wyobrażenia 40 lat temu."

Pytanie, czy rzeczywiście mamy do czynienia z wielkim rozwojem, czy po prostu nieograniczony rozwój technologiczny okazał się iluzją i teraz przychodzi stagnacja. Czy może technologia dalej się rozwija, ale nie ujawnia się kolejnych wynalazków bo nie ma w tym interesu koncernów, np. samochody dalej jako napęd mają ponad stuletni, przestarzały wynalazek - silnik spalinowy, tłokowo-korbowy.

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @parasolnikov
6 stycznia 2021 19:58

Narzędzie Google Translate, to rewelacja, reszty może nie być i tyle

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @cbrengland 6 stycznia 2021 19:58
6 stycznia 2021 20:01

Rozumiem że Google sheets i calendar Cię nie dotyczy, że o mapach nie wspomnę

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Kuldahrus 6 stycznia 2021 19:56
6 stycznia 2021 20:09

Siemaneczko.

Wiesz wszystko fajnie tylko to wygląda tak jakby Państwa się tłukły, a koncerny to pałają do siebie miłością, wiemy, że wewnątrz korpo jeden drugiego ukatrupi, żeby mieć jego pozycję. Moim zdaniem tarcia między korporacjami są silniejsze niż te między państwami.

Tak, ale na pewno wiesz, że każdy silnik od conajmniej 20 lat jest sterowany komputerowo. Więc jest to rozwój nie do przecenienia. Nie wiem czy pamiętasz świat bez allegro? I jak można mówić, że to nie jest zmiana i rozwój. To jest game changer.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @parasolnikov 6 stycznia 2021 20:09
6 stycznia 2021 20:28

Te tarcia to jest moim zdaniem jeden z elementów sypania się wieży babel. Wiesz, zrobili globalną gospodarkę, jeden język, jeden pieniądz, niemalże jedną religie, a okazuje się, że i tak "języki się mieszają", a to tylko jeden z aspektów "sypania się".

 

Wiem, wiem, ale to jest tylko "tuningowanie poloneza". Wiem też, że biorąc pod uwagę rozwój technologiczny z ostatnich lat powinny być możliwości zrobienia czegoś nowocześniejszego, a to nie powstaje, więc albo mamy stagnacje, człowiek doszedł do ściany jednak pomimo szumnych zapowiedzi, albo mamy kolejne wynalazki, ale są trzymane w ukryciu.
Nie mówię, że rozwoju nie było kiedyś, ale że ten rozwój się zatrzymał.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @parasolnikov 6 stycznia 2021 20:09
6 stycznia 2021 20:34

Sterowany komputerowo wtrysk paliwa został wprowadzony do samochodów po to, żeby wyeliminować konieczność zatrudniania na liniach produkcyjnych trudnych do wyszkolenia i drogich fachowców od strojenia gaźników, potem zaczęto komputerem sterować zapłon i inne funkcje, z tych samych powodów. Z punktu widzenia użytkownika jest to zupełnie bez znaczenia, nie wpłynęło to ani na cenę, ani na osiągi, czy ekonomię użytkowania, ani na niezawodność. Tak samo jak pralka sterowana elektromechanicznym programatorem pierze tak samo, jak ta sterowana procesorem, ta druga jest dodatkowo mniej trwała, bo w procesorze jest program samoczynnej destrukcji po upływie okresu gwarancyjnego. Tak więc to żaden game changer.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @parasolnikov
6 stycznia 2021 20:39

Rozumiesz że twoje spostrzeżenia są w sprzeczności z doświadczeniem codziennego życia? 

zaloguj się by móc komentować




SalomonH @parasolnikov 6 stycznia 2021 20:09
6 stycznia 2021 20:52

Fajną i jednak nowa sytuacją jest obecna wojna pomiędzy Facebookiem i Apple. FB zamieszcza w poważnych mediach i magazynach całostronicowe reklamy, jak to Apple niszczy średni biznes i cały Internet, ponieważ zaczął wymagać od deweloperów, którzy umieszczają aplikacje na AppStore, jasnego określenia, jakie dane o użytkowniku zbierają z urządzenia i innych aplikacji i w jakim celu, po to, żeby użytkownik mógł zdecydować, czy się na to zgadza, czy nie.

W przypadku aplikacji Facebook wygląda to tak:

(tu chciałem wkleić tekst z appstore, ale jest tego tak dużo, że zaspamowałbym notkę, więc tylko podam link:
https://apps.apple.com/pl/app/facebook/id284882215?l=pl, należy tu przewinąć do "Prywatność w aplikacji" i kliknąć w link: "zapoznaj się ze szczegółami")

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @parasolnikov 6 stycznia 2021 20:39
6 stycznia 2021 21:00

???

Ja tam nie wiem, jakie są doświadczenia innych, dla mnie game changer w komputeryzacji samochodów, to dwa przypadki błędu wyświetlanego przez komputer i mającego wpływ na eksploatację, tzn na osiągi i zużycie paliwa, z którymi autoryzowane serwisy nie mogły sobie poradzić. Miałem w życiu jeden nieskomputeryzowany samochód, z którym po zakupie pojechałem do dobrego mechanika, ustawił wszystko jak trzeba, samochód był niezawodny przez następne 100 tysięcy kilometrów, osiągał jak było trzeba 200km/h, a jazda nim była czystą przyjemnością. Zużywał średnio 7-8 l w trasie i około 10 litrów w mieście. To był Ford Taunus M20 z 1969 roku, z silnikiem V6 o pojemności 2000cm3. Jestem debilem, że go sprzedałem. Jeśli ktoś współczesne samochody porównuje z Polonezem, to mogę to zrozumieć, ale Polonez to nie był samochód.

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @olo 6 stycznia 2021 21:14
6 stycznia 2021 21:20

chyba w samolocie? Bo ja bym Tesli nie zaufał :)

Parasol pisze o sterowanym komputerem silniku spalinowym, nie widzę tu żadnych korzyści dla użytkownika, przeciwnie, nieznane wcześniej problemy, błędy komputera, dodatkowe, mogące powodować awarie elementy, jak przeróżne czujniki, silniki krokowe, pierdylion kabelków i ograniczenia w serwisowaniu.

zaloguj się by móc komentować

olo @SalomonH 6 stycznia 2021 21:20
6 stycznia 2021 21:35

jesli nie wyrazasz zgody na nagrywanie to sie rozlacz - tak jest juz dzisiaj

mysle, ze pisze o podziale lupow

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @olo 6 stycznia 2021 21:35
6 stycznia 2021 21:55

Ja się tu odniosłem do komentarza, nie do notki, gdzie Parasol pisze o skomputeryzowaniu silnika spalinowego, ale o tym dość. Nie wiem, czy da się to nazwać podziałem łupów, nie przeceniałbym siły prawa, czy ustawodawcy względem korporacji. Ciekawsze jest określenie realnych celów i obszaru działania gigantów technologicznych, dla takich firm jak google czy facebook prawdziwym produktem, czy towarem, który sprzedają, jesteśmy my, nasza prywatność, nasze dane i dane o naszych aktywnościach, one to właśnie sprzedają innym przedsiębiorcom i każdemu, kto zapłaci, sprzedają dostęp do nas. Na tym tle ciekawy jest ruch Apple, o którym wcześniej wspomniałem, który na agresywne wystąpienia Facebooka oświadczył wprost, że ich produktem nie jest użytkownik, że nikomu nie sprzedają danych (i o ile wiadomo, to rzeczywiście tak jest), że ich produktem jest spełnienie potrzeb i zadowolenie użytkownika. To wszystko było od dawna wiadome, ale nigdy dotąd nie było stawiane tak otwarcie, jak teraz.

https://www.eff.org/deeplinks/2020/12/facebooks-laughable-campaign-against-apple-really-against-users-and-small

https://www.theverge.com/2020/12/17/22180102/facebook-new-newspaper-ad-apple-ios-14-privacy-prompt

https://www.cnbc.com/2020/12/16/facebook-blasts-apple-in-new-ads-over-iphone-privacy-change-.html

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Kuldahrus 6 stycznia 2021 19:56
6 stycznia 2021 22:06

Temat ,który poruszył autor jest naprawdę ciekawy i na czasie.Pytanie ,czy to nieograniczony rozwój technologiczny ? Oczywiście ,że tak,tutaj 100% prawda,że nie ujawnia się nowych wynalazków,bo rządzą nami korporacje. Nie mają w tym interesu,aby poprawa jakości życia ludzi,położyła cieniem na ich interesach. Rewolucja technologiczna opiera się na wynalazkach, o jakich nie śniło się filozofom, ale o których marzyli twórcy SF. Przykładem jesteśmy my , którzy wyrośli w świecie bez internetu, smartfonów i sztucznej inteligencji, gdzie żyją jeszcze księgowi operujacymi na liczydełkach... Nowe technologie często rodzą nowe frustracje,a przede wszystkim zagrożenie dla korporacji ,że nie zapanują ...nad... babel (orry mam chochlika  klaiaturze ,reset konieczny)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @parasolnikov
6 stycznia 2021 22:16

Kazdy w USA powie, ze Microsoft, Google , FB to goverment bussines.

Za duze to i za silne żeby uwierzyc, że to nie jest w rękach Pentagonu a te niby afery monopolistyczne to pewnie zasłona dymna - zeszta juz nie pierwsza...

Takie giganty miałyby być prywatnymi firmami bez nadzoru ? Smiech na sali... 

BTW - dla mnie Allegro to żaden game changer i może nie istnieć.

Natomiast game changer to kryptowaluty - system monetarny poza bankowym.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

olo @SalomonH 6 stycznia 2021 21:55
6 stycznia 2021 22:33

wiec wkrotce zobaczymy ile to warte dla uzytkownika tzn. z jego punktu widzenia

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:16
6 stycznia 2021 22:39

Tak naprawdę to nie wiemy, czy kryptowaluty są poza systemem bankowym, bo np w przypadku bitcoin emitent i twórca jest nieznany. Dość powszechne jest przekonanie, że kryptowaluty, to system "wolny" i pozbawiony kontroli, gdy w rzeczywistości jest dokładnie przeciwnie. O ile emitent tradycyjnych pieniędzy nie ma sposobu się dowiedzieć, co się dzieje z jego banknotem, to blockchain jest tak skonstruowany, że dokładnie każda transakcja jest widoczna. Oczywiście istnieje złudzenie anonimowości poprzez anonimowość portfela, ale anonimowość w dzisiejszych czasach, szczególnie w internecie, to żart, który nikogo już nie śmieszy. 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @parasolnikov 6 stycznia 2021 20:01
6 stycznia 2021 22:39

Pracuję na tych aplikacjach od nie pamiętam kiedy. Wcześniej korzystałem z Dropboxa długi czas, jak nie jeden nie miał w ogóle pojęcia, co to jest chmura danych. Już w latach 90-tych, nie pamiętam gdzie ale znalazłem taki darmowy serwer, gdzie miałem do dyspozycji 500MB wolnego miejsca. Programem CuteFTP wchodziłem do tego katalogu. Zbudowałem nawet swoją własną stronę internetową w html, gdy byłem agentem finansowym. Dzisiaj wystarczy do takich rzeczy wordpress.com i już.

Mając tyle urządzeń, ile ja mam, komputery, tablety i telefon komórkowy,  bardzo to ulatwia pracować z aplikacjami Google. To jest jasne dla tych, którzy o tym wiedzą, że takie coś jest. Dzisiaj,, zamknięto świat" i prawie każdy od przeszkolaka do urzędnika, siedzi w domu przed komputerem. Jest to już dla nich oczywistość. A Google Earth i Google Maps, to aplikacje, stale będące ze mną od "zarania ich dziejów". Mapa i ja, to zawsze było jedno. Nawet GPS mam z telefonu komórkowego w aucie stale.

Ale właśnie ja mógłbym bez tego żyć. Natomiast tłumaczenie tekstów z jezykow obcych w jedną lub w drugą stronę, co robi już naprawdę świetnie Google Translate, to byloby mi naprawdę żal, gdyby tego zabrakło.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @SalomonH 6 stycznia 2021 22:39
6 stycznia 2021 22:44

To jest obrót pieniadza poza systemem bankowym.

Znasz jakis bank, który zakłada konta w kryptowalutach?

A znasz inna opcje na wypuszczenie wlasnej waluty? Bo ja nie...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @olo 6 stycznia 2021 22:33
6 stycznia 2021 22:45

To jest proste podejście biznesowe. Dla Google i FB produktem jest użytkownik. Apple twierdzi i się chyba nie myli, że prywatność jest produktem, który przez użytkownika jest ceniony i oczekiwany, więc to właśnie oferują. Tu nie ma żadnej ściemy moim zdaniem, jest trochę firm, które idą ich śladem.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:44
6 stycznia 2021 22:47

Tak, mam krypto na revolucie, może być? Normalne banki też oferują takie konta.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:44
6 stycznia 2021 22:49

A skoro nie wiemy, kto wypuścił bitcoina, to skąd pewność, że nie jest to FED, albo Dojcze Bank? Przy okazji, wiesz może, co dokładnie liczą koparki? Bo bitcoiny są tylko zapłatą, a nie wynikiem pracy tej gigantycznej mocy obliczeniowej.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @SalomonH 6 stycznia 2021 22:47
6 stycznia 2021 22:52

Moze być :) co nie zmienia faktu ze otwarto furtke do tworzenia walut poza bankami centralnymi państw czyli w sektorze prywatnym - jak to nie game changer to nie wiem jak to nazwać. 

A to, że Banki sie dostosowaly do potrzeb i oferuja takie konta tylko to potwierdza. 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @SalomonH 6 stycznia 2021 22:49
6 stycznia 2021 22:54

DB na pewno nie - przeciez upada :) - FED? a po co im coś takiego? nielogiczne...

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @parasolnikov
6 stycznia 2021 22:56

Bitcoin to tylko jedna z wielu walut...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:54
6 stycznia 2021 22:59

Bo siedzą na kupie papieru i cyferek bez żadnej realnej wartości? To nie DB upada, tylko obecny system finansowy, a ilość pieniędzy w obrocie od dawna wielokrotnie przekracza wartość wszystkiego, co na naszej Ziemi się da wycenić. Projekty kryptowalut narodowych i światowych od dawna są w planach banków centralnych i międzynarodowych i nie jest to żadna tajemnica, sami o tym piszą i mówią.

zaloguj się by móc komentować

olo @SalomonH 6 stycznia 2021 22:45
6 stycznia 2021 23:01

jak najbardziej biznesowe: plac, albo wspoldziel

no i jeszcze mozna(?) sie rozlaczyc

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @parasolnikov
6 stycznia 2021 23:36

Ale dyskusja. W takim razie 4 oskary.

Za tekst, za motto Si Deus Nobiscum quis contra nos , za "źrudła", i za dyskusję. Walnąłeś w jakieś pokłady roponośnie całkiem jak wielkopolanie w tą ropę pod Koninem w 1983 czy 84. 

Ale "Ogromne biznesy, nowe korporacje o budżetach dorównujących największym światowym potęgą powstały z nicości i wpłynęły na każdą dziedzinę życia ludzkiego." Owszem wpłynęły, ale nie wzięły się z nicości. Baron albo inny Warburg musiał okraść jakichś Tajlandczyków czy innych katolickich orków, zrobić kuku na giełdzie, żeby zadotować tych przystojniaków. No i musieli przejść przez casting. Byle pokrace takiej kasy się nie daje.  

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @SalomonH 6 stycznia 2021 22:49
7 stycznia 2021 00:20

"A skoro nie wiemy, kto wypuścił bitcoina, to skąd pewność, że nie jest to FED, albo Dojcze Bank? Przy okazji, wiesz może, co dokładnie liczą koparki? Bo bitcoiny są tylko zapłatą, a nie wynikiem pracy tej gigantycznej mocy obliczeniowej."

W rozwinietej demokracji [globalnym domu wariatow, w ktorym dokonuje sie przemeblowan] musi byc pluralizm [trudne slowo, ale skoro potrafil je wypowiedziec, i to juz w 1988 roku nasz maz stanu Lech Walesa, to czemu ja bym nie mial umiec?].

Wiec wprowadzili tez bitkojna.

zaloguj się by móc komentować

tadman @SalomonH 6 stycznia 2021 21:20
7 stycznia 2021 00:25

Ale za to wysoki spręż i duża moc z 1000 cm kubicznych. Kiedyś strzelony cylinder można było skręcić drutem i jakoś pojechać. :)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @parasolnikov
7 stycznia 2021 00:34

Najtrudniejsze jest przewidywanie pogody.

Dla zabezpieczenia ubieramy się w uznane marki.

 

P.S.

Najlepszy  portal ?

P(AN)arsolnikowa !

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Magazynier 6 stycznia 2021 23:36
7 stycznia 2021 10:14

pod Koninem są juz eksploatowane potężne złoża węgla brunatnego, operacje przejmowania gruntów to były majstersztyki z udziałem ....; ewolucja oraz koncentracja kapitału to juz temat na badania ale nie wg starych metodyk, ponieważ rzeczywistość rządzi sie innymi prawami niż nam się wszystkim zdaje,

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Szczodrocha33 7 stycznia 2021 00:20
7 stycznia 2021 10:16

to jest jeden z elementów 'niemonetarnej gospodarki' ale o wydźwięku finalnym = kasa i artykulacja prawna wg schematu wierzyciel-dłużnik [z dawna: Pan-niewolnik]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:54
7 stycznia 2021 10:23

DB upada juz od 20 lat i końca tego upadania nie widać; ale DB specjalizował się w przejmowaniu tzw. trupów gospodarczych w różnych krajach [USA, Polska, inne] i zasadne jest pytanie: co było celem takich operacji? analiza danych operacyjnych z Polski pokazuje, że cele są długoteminowe i nie chodzi o 'kasę' tak jak my ją postrzegamy; po prostu przejmowane są zasoby personalne oraz sieci powiązań w aparacie władzy [sądowniczej, wykonawczej i ustawodawczej] a efektem jest, że na danym obszarze powstaje konkurencyjny i wrogi byt wobec lokalnego państwa/państewka; a byt ten walczy o posiadanie zasobów personalnych i mienia, którymi zarządza wg własnej doktryny i własnych metodyk

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Magazynier 6 stycznia 2021 23:36
7 stycznia 2021 15:39

Tych źrudeł się nigdy nie oduczę, dzięki.
Wiesz no nie zgodzę się, że pierdyliardy dolarów z usług googla, czy facbuczka to z okradania katolickich orków, przez warburga? Wiesz casting nie cating jakieś lewusy dorwali się do wielkich zysków i nawet trochę władzy im kapło trzeba z tym zrobić porządek.

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @parasolnikov
7 stycznia 2021 15:41

@Pazzo etc. 
Apropo tej całej uczonej dyskusji o krypto , nie wiem czy słyszał kto takie co :
"Art. 32. NBP

Znaki pieniężne emitowane przez NBP jako prawne środki płatnicze w RP

Znaki pieniężne emitowane przez NBP są prawnymi środkami płatniczymi na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej."

Mówi to komuś coś? 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @parasolnikov
7 stycznia 2021 16:05

Heh - nie jestem ekspertem - wrecz przeciwnie. Tak właśnie o tym mówiłem - krypto to alternatywa dla NBP i dla NBP niewygodna - game changer :)

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @qwerty 7 stycznia 2021 10:23
7 stycznia 2021 16:09

DB poszlał w Grecji - czasem mysle, ze ta strata, która wykazuje tak jak mowisz nie ma znaczenia - zawsze dostanie kroplówke by nie upasc a co przejeli to w dystansie ich - pelna zgoda.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @ThePazzo 6 stycznia 2021 22:16
7 stycznia 2021 16:41

Korporacje gromadzące dane "od zawsze " są pod kontrolą służb.

vide:
http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/snowden-albo-czubek-gory-lodowej

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @BTWSelena 6 stycznia 2021 22:06
7 stycznia 2021 17:36

No właśnie 100% pewności nie mam, że się ukrywa wynalazki, można spekulować, ale pewności nie ma.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @parasolnikov 7 stycznia 2021 15:41
7 stycznia 2021 17:52

Mówi to komuś coś? 

Tak.

Mam gdzieś w laptopie ładne opracowanie ujęcia pieniądza w znaczeniu karnistycznym - wniosek jest taki, iż jedynym prawdziwym, w pełni funkcjonalnym pieniądzem jest gotówka - tylko ona ma prawną zdolność do zaspokajania zobowiązań. Wszystko inne jest mniej lub bardziej ułomne. Wniosek ten ma znaczenie ogólne, nie tylko karnistyczne.

Tzn. taki wniosek wyciąga autor wymienionego opracowania z zapisów ustawy - tj. tak odpowiedziałby na odpowiednio zadane pytanie Trybunał Konstytucyjny - o ile takie pytanie by ktoś zadał - bo jak wiadomo pyta zwykle ten, kto zna odpowiedź i kto ma interes w jej otrzymaniu (oraz ten, kto pytać skutecznie może, czyli ma konstytucyjną legitymację do zadawania pytań TK).

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @Wolfram 7 stycznia 2021 17:52
7 stycznia 2021 18:07

:) 
Pewnych rzeczy nie wytłumaczysz.

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @parasolnikov
7 stycznia 2021 18:12

Gotówka ma 1 wadę - trzeba ją fizycznie odebrać - co jest sporym problemem i paradkosalnie pozbawia anonimowości odbiorcę - ktoś w koncu ten okup musi podnieść ;) dużo lepiej jest odebrać okup w bitcoin :D

Też jestem zwolennikiem gotówki i nie wierzę by kiedykolwiek znikneła.

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @parasolnikov 7 stycznia 2021 18:07
7 stycznia 2021 18:19

:) 

Ale, co ja mogę - ustawa o NBP, podobnie, jaki inne zawiera sformułowania stanowcze, które w praktyce takie nie są - niemniej, jak się czepić zapisów jako takich, to można popaść w absurd - np. teoretycznie przyjęcia gotówki nie można odmówić - a z drugiej strony są limity na jej stosowanie.

Być może słynna "intencja ustawodawcy" była taka, by nawet do głowy nikomu nie przyszło tworzenie własnego pieniądza - czy jego surogatów o podobnej funkcjonalności. Tj. kluczem jest słowo prawny środek płatniczy - siła każdego innego i funkcja nie wynika z mocy prawa stanowionego, a np. umowy.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @parasolnikov 7 stycznia 2021 15:41
7 stycznia 2021 18:57

"Art. 32. NBP

Znaki pieniężne emitowane przez NBP jako prawne środki płatnicze w RP

Znaki pieniężne emitowane przez NBP są prawnymi środkami płatniczymi na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej."

 

CUDOWNE... szczgólnie proteza cyfrowa "32" ;-)

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Kuldahrus 7 stycznia 2021 17:36
7 stycznia 2021 20:00

Ponad 90% patentów jest zastrzeganych nie po to, żeby coś robić, tylko po to, żeby wyeliminować konkurencję. Tu mistrzami są firmy farmaceutyczne, obok patentu na produkowany lek, zawsze są dziesiątki patentów na tę samą substancję, ale otrzymywaną inną metodą i na pokrewne substancje o podobnym lub tym samym działaniu. Niedawno było głośno o powstałym bodaj na UJ programie, który generował nowe metody otrzymywania znanych leków, celem obejścia patentów, które są zastrzegane hurtowo. To było głośne przy okazji pandemii, była szansa na polską produkcję jednego z leków przeciwwirusowych.

Inny fajny przykład, bo o samochodach już tu było. Po zakończeniu produkcji przez GM samochodu elektrycznego EV1, firma będąca własnością Texaco wykupiła patent na rewolucyjne baterie trakcyjne Oszinskiego, po to, żeby nie były produkowane.

Prawo patentowe oraz autorskie to jest rak cywilizacji i jeden z największych hamulców rozwoju i wiedzy. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @parasolnikov 7 stycznia 2021 15:41
7 stycznia 2021 20:02

Art. 39 Konstytucji RP

Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym, bez dobrowolnie wyrażonej zgody.

zaloguj się by móc komentować


klon @SalomonH 7 stycznia 2021 20:00
7 stycznia 2021 21:14

>>>Prawo patentowe oraz autorskie to jest rak cywilizacji i jeden z największych hamulców rozwoju i wiedzy.<<<

A jak się ma prawo patentowe do prawa własności? Czy gospodarz ucieszy się, gdy zacznę drukować i sprzedawać książki jego autorstwa nie płacąc mu ani złotówki z tego tytułu?

Moim zdaniem, problem leży w tzw. ludzkiej naturze. Niedobory empatii i miłosci do bliźniego. I parę innych czynników wynikających z ludzkiej kondycji. 

 

zaloguj się by móc komentować

ThePazzo @parasolnikov
7 stycznia 2021 21:19

Prawa patentowe nic nie hamują - jak sobie z nimi radzić od pokazali Ruscy i Chinole...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @klon 7 stycznia 2021 21:14
7 stycznia 2021 22:14

Nijak się ma takie prawo do prawa własności. Ludzie, którzy piszą wolne oprogramowanie, zarabiają poważne pieniądze. Proszę się dowiedzieć, jak to się dzieje. Proszę też pójść do jakiejś księgarni i spytać, co mają Józefa Mackiewicza. 

Gospodarz oczywiście się nie ucieszyłby z takiego działania, bo ma ciasny umysł, przynajmniej w sprawach biznesowych i ani myśli na przykład wydawać ebooki. Bo ukradną, spiratują. Nie rozumie też Coryllus i nie wierzy, że ludzie, co kilka razy w miesiącu zamieszczają ogólnodostępne materiały z wartościową i poszukiwaną wiedzą, żyją z tego i to wcale nie najgorzej. Gospodarz nie wie, że na prowadzenie polityki, jaką on prowadzi, po prostu go nie stać, tak mogą robić tylko potężne korporacje, a i one coraz częściej od tego odchodzą, tolerując na przykład piractwo oprogramowania przez użytkowników low-endowych i traktując to jak sposób na dotarcie ze swoim produktem do jak największej liczby użytkowników, nauczenie ich tego, bo wiedzą, że gdy ci zaczną na tym zarabiać, to i tak w końcu zapłacą. Dlatego sprzedaje po tysiąc-dwa tysiące egzemplarzy książek, które spokojnie mogłyby byc sprzedawane w nakładach kilkudziesięciotysięcznych, a on sam byłby powszechnie znany, ceniony i szanowany. Gospodarz nie zdaje sobie również sprawy z tego, że prowadząc taką politykę, jaką prowadzi, jest również okradany i to bez żadnych korzyści, a nawet ze stratą, bo ci, co kradną mu koncepcje i pomysły, stają na głowie, aby nikt się o nim nawet przypadkiem nie dowiedział.

Wyłożyłem to wystarczająco jasno?

zaloguj się by móc komentować

klon @SalomonH 7 stycznia 2021 22:14
7 stycznia 2021 23:00

Znam i rozumiem opisane zasady.

Ja sugeruję inne spojrzenie na problem ukrywania wynalazków za patentem. Pewnie to naiwne ale tak już mam.  Chciałbym, aby osoba posiadająca pewne prawa zrzekła się ich z z troski o dobro drugiej osoby, ogółu. Mechanizm udostępniania wolnego oprogramowania lub przymykania oka na piractwo wynika z chęci zysku. Efekt końcowy może i mógłby być podobny dla obu mechanizmów udostępniania, ale po cytowanym przeze mnie fragmencie komentarza widać że tak nie jest. 

ps: Mój syn, programista, wierzy, że z udostępnianiem wiedzy będzie coraz  lepiej. Też optymistą. :) 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @klon 7 stycznia 2021 23:00
7 stycznia 2021 23:14

Nie uważam, żeby chęć zysku była czymś złym, jeśli nie odbywa się to kosztem innych, a nawet przynosi dobro ogółowi. Ostatnio coraz częściej nachodzi mnie refleksja, że my Polacy, przez lata komuny, gdzie wszystko trzeba było zakombinować, załatwić, albo zorganizować po znajomości, a luksusowe dobra dostępne były tylko dla wybranych i obciążone moralnie, mamy negatywny emocjonalny stosunek do pieniędzy, zaradności i wręcz sukcesu, co wiele osób powstrzymuje przed realizowaniem swoich pasji, biznesów i przed realnym wycenianiem swojej wiedzy i umiejętności. Tymczasem pieniądze są moralnie neutralne same w sobie i dopiero ich posiadacz jest w stanie nadać im takie znaczenie, poprzez użytek, jaki z nich robi.

zaloguj się by móc komentować

klon @SalomonH 7 stycznia 2021 23:14
7 stycznia 2021 23:20

No tak. O tę chęć kosztem innych właśnie idzie. 

Dobrej Nocy. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @parasolnikov 7 stycznia 2021 15:39
7 stycznia 2021 23:20

Myślałem że ty tak specjalnie z tymi źrudłami. 

Zanim były pierdyliardy musiał być ten pierwszy skromny milionek. Teoretycznie mogła być złota kaczka albo złota rybka. Ale widzę już jej los, luksusoway ale z pewnością nie po myśli obrońców zwierząt. 

Daj spokój z tym porządkiem. Trzeba to odnotować i zanalizować, owszem. Ale o porządku mowy nie ma.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować