O przyszłości słów kilka ...
Witam Państwa, z uwagą czytam komentarze dotyczące nowej platformy blogerskiej
http://szkolanawigatorow.pl/ I chciałem się do niech ustosunkować.
- Ale od początku, na dniach opublikuje tam jakiś artykuł z planami zmian, jakie będą tam następować i z orientacyjnymi terminami.
- Żadna nawet najmniejsza zmiana (łącznie z poprawą błędów ortograficznych (za które zresztą najmocniej przepraszam)) nie będzie przeprowadzana poza harmonogramem, chyba że "padnie" cała strona. Więc proszę nie oczekiwać, że dojdziemy do jakichś wniosków i one będą natychmiast wprowadzone w życie.
Czcionka - wielekrotnie w Państwa komentarzach pojawiał się temat czcionki, co jest dla mnie trochę niezrozumiałe i prosiłbym o sprecyzowanie. Bo strona domyślnie nie ma ustawionej ŻADNEJ czcionki, co oznacza tyle, że jest używana czcionka systemowa/przeglądarki internetowej. Tymczasem pojawiają się komentarze bardzo szczegółowe na ten temat i mnie zastanawia czy ktoś z tak dokładnie to opisujących ma jakąś czcionkę ustawioną w przeglądarce? Blogerzy i komentatorzy mają możliwość ustawienia czcionki. (w przypadku kopiowania formatowanie jest zachowane) W każdym razie temat jest do Zbadania, może za pół roku zaczniemy o tym myśleć.
Wielkość - Bardzo bym chciał, żeby osoby, które pisały na temat wielkości pisały na jakim monitorze oglądają stronę i z jakim powiększeniem. Tak jest to wszystko duże i miało być duże, ja widzę nagminnie strony mikroskopijne większość użytkowników wszystkie strony ogląda w powiększeniu dla przykładu ja coryllus.pl w domu oglądam na 180% w pracy na 190% na 1080p 27" i 24" monitorze, nie wiem nie rozumiem tych komentarzy prosiłbym o wskazania na jakiej rozdzielczości i na jakim powiększeniu normalnie pracują Ci którzy o tym pisali.
Obrazki - kilka komentarzy było na temat obrazków. Po pierwsze nie widzę w ogóle takiej możliwości, żeby ktoś z administracji dodawał obrazki do wpisów. Po drugie idiotyczne wydaję mi się zmuszanie autora do dodawania obrazku. Po trzecie kto chce może dodać, jeżeli jego notka będzie w popularnych to będzie widać obrazki :)
Kolorystyka. - bije się w pierś to nie jest moja mocna strona i było kilka różnych zmian i kompromisów to będzie kiedyś do poprawy, z drugiej strony cóż ciężko trafić w gusta wszystkich.
Interlinia - ktoś zauważył problem interlinii w tekście, muszę przyznać, że absolutnie nawet takie zagadnienie nie przeszło mi przez myśl w czasie tworzenia tej strony, więc temat jest do zbadania.
Marginesy - pisaliście Państwo o marginesach i rzeczywiście one były gdzieś w moich wersjach tekstowych, ale w czasie przeprowadzania różnych zmian zawieruszyły się, też mnie to razi w oczy i będzie zmienione przy pierwszej aktualizacji.
Nie ma jeszcze strony z kontaktem do nas więc wszystkie problemy techniczne czy propozycje proszę zgłaszać w komentarzach lub na adres mejlowy:
tagi: blogosfera blogowisko szkolanawigatorow
![]() |
parasolnikov |
19 maja 2017 06:00 |
Komentarze:
![]() |
marek-natusiewicz @parasolnikov |
19 maja 2017 07:06 |
Najwyraźniej rzeczywistością rządzi estetyka, a nie "merytoryka".
Ja, gdy mam coś znaleźć, to... mi się odechciewa.
Nawet znalezienie własnego komentarza wymaga jakiegoś przewijania...
Większość tych "estetycznych" uwag, to albo kwestia CSS, albo monitora "odbiorcy".
Słowem... Eh, powstrzymam sie, by nie przekraczać niewidzialnej granicy wyznaczonej netykietą.
Pozdrawiam.
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:11 |
@ parasolnikov
Zrób tylko jedną rzecz. Kup certyfikat SSL Zrefinansuje to indywidualnie jak powiesz ile kosztował.
![]() |
parasolnikov @bendix 19 maja 2017 08:11 |
19 maja 2017 08:13 |
mamy ssl, na logowanie do konta. Na razie zrezygnowaliśmy z ssl na wszystko, bo nie ma sensu placic za subdomeny ...
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:15 |
Bo ja oczywiście mam to w nosie ale z doświadczenia z moimi użyszkodnikami wiem że się boją jak przeglądarka im blużdży że połączenie nie jest bezpieczne.
![]() |
bendix @parasolnikov 19 maja 2017 08:13 |
19 maja 2017 08:16 |
Eeee na subdomeny trzeba kupować oddzielnie? Nie wiedziałem.
![]() |
parasolnikov @bendix 19 maja 2017 08:16 |
19 maja 2017 08:18 |
No ja też nie...
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:21 |
Czyli jak masz na xxx.pl to na yyy.xxx.pl musisz mieć oddzielny?
![]() |
parasolnikov @bendix 19 maja 2017 08:21 |
19 maja 2017 08:23 |
tak można też, ale my mamy subdomene dla każdego użytkownika i tego nie śledzimy więc potrzebujemy "wildcard" certyfikat
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:23 |
A jak to zrobić jak dynamicznie dodajesz subdomeny np. tak jak we wsi24 ?
Da się kupić jakiś zbirczy?
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:24 |
Aha a ten wildcard ile kosztuje z ciekawości?
![]() |
parasolnikov @bendix 19 maja 2017 08:24 |
19 maja 2017 08:46 |
Nie mogę powiedzieć, tajemnica handlowa ;)
Ale tak poważnie to tam inne kwestje jescze wchodziły w grę na razie będzie jak jest to się za szybko nie zmieni. A hasła idą po bezpiecznym połączeniu...
![]() |
Zadziorny-Mietek @parasolnikov |
19 maja 2017 08:51 |
Strona działa bardzo dobrze i szybko. Jeśli dało by się zrobić, tak jak na coryllus.pl, że na jasnoniebieskim pasku u góry bloku komentarza jest:
podpis komentującego -> adresat odpowiedzi (data, godzina)
wtedy byłoby super.
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:52 |
Spokojnie. Widzę że się weryfikuje. Coś mi się pojawiło i nie sprawdziłem dokładnie.
Dlaczego tajemnica? ;-) Przecież to można sprawdzić :-)
Chodziło mi o rząd wielkości w sensie czy 1000 czy 10000
![]() |
bendix @parasolnikov 19 maja 2017 08:46 |
19 maja 2017 08:56 |
A tak przy okazji: jakie krainy zamieszkujesz bo ja też lubię piwo :-))))
![]() |
bendix @parasolnikov |
19 maja 2017 08:57 |
I tak na pilne - koniecznie zrób kasowanie komentarzy.
![]() |
parasolnikov @Zadziorny_Mietek 19 maja 2017 08:51 |
19 maja 2017 09:03 |
Witam ja do Pana napisałem mejla wczoraj, może Pan odpowiedzieć? Będę zobowiązany.
Data godzina jest na dole, u góry jest data godzina do komentarza na który odpowiadamy.
![]() |
parasolnikov @bendix 19 maja 2017 08:57 |
19 maja 2017 09:19 |
Nie będzie absolutnie usuwania komentarzy i to jest decyzja nieodwołalna.
![]() |
Zadziorny-Mietek @parasolnikov 19 maja 2017 09:03 |
19 maja 2017 09:28 |
Odpowiedź wysłana.
![]() |
parasolnikov @Zadziorny-Mietek 19 maja 2017 09:28 |
19 maja 2017 09:29 |
Już po wszystkim :)
![]() |
bendix @parasolnikov 19 maja 2017 09:19 |
19 maja 2017 09:33 |
OK rozumiem - polityka.
Chodzi mi o to że np. jak walniesz byka orto to było by miło się nie wstydzić :-)
![]() |
Aquilamagna @parasolnikov 19 maja 2017 09:19 |
19 maja 2017 10:08 |
Niektóre serwisy pozwalają edytować komentarz przez 5, 10, 15 min od publikacji, właśnie w kwestii byków. Można rozważyć.
|
onyx @parasolnikov |
19 maja 2017 10:09 |
Te obrazki z automatu to jakieś nowum na stronach ale to pomysł od czapy. Można chyba ustawić to pod google albo administracja ręcznie wrzuca wg tagów. Tak czy siak ani to nie poprawi wyglądu ani nic nie doda do treści. Same awatary użytkowników ubarwią stronę. Najważniejsza jest stabilność portalu i mechanika funkcjonalności i tu jest miód malina ;)
![]() |
parasolnikov @Aquilamagna 19 maja 2017 10:08 |
19 maja 2017 10:10 |
Ma to sens zwłaszcza, że zrobilem ortografa niecałe 15 min po tym jak napisałem, że nie będzie nic takiego :)
![]() |
Aquilamagna @parasolnikov |
19 maja 2017 10:10 |
Propozycja do listy TODO:
Kanały RSS - 1. Wszystkie wpisy, 2. Wpisy autora.
Komentarze niekoniecznie.
![]() |
parasolnikov @Aquilamagna 19 maja 2017 10:10 |
19 maja 2017 10:11 |
tak, tak się zrobi za jakieś pół roku, ale ok :)
![]() |
Aquilamagna @parasolnikov |
19 maja 2017 10:29 |
BUG: W panelu, w zakładce ulubionych, pod każdym wpisem mam:
plusy: auth.User.None
![]() |
parasolnikov @Aquilamagna 19 maja 2017 10:29 |
19 maja 2017 10:30 |
Wiem, Wiem :)
![]() |
A-Tem @parasolnikov 19 maja 2017 09:19 |
19 maja 2017 11:54 |
Bardzo dobrze. Tak trzymać! Choć myślę, że pomysłodawca zaakceptowałby by pięciominutowy licznik, po którym komentarz byłby już nieusuwalny. Przez te piewsze 5' albo kwadrans, albo 10' czemu nie.
Blogspot pozwala na edycję/skasowanie własnego komentarza przez 5 minut. Po ich upływie jest już ament atrament, komentarz zostaje.
![]() |
A-Tem @Aquilamagna 19 maja 2017 10:10 |
19 maja 2017 12:00 |
Nooo... To jest ważne i potrzebne. Pół roku. Hmm, byle nie więcej. Nie dlatego, bo ja używam (owszem) ale dlatego, bo chcemy mieć wpływ na politklimat w PL (jak sądzę) — a klimatyczni wpływacze używają RSS namiętnie i stale. Aby więc móc im serwować treści, przypominać o publikacjach... dalej nie piszę, wszystko oczywiste.
![]() |
A-Tem @Aquilamagna 19 maja 2017 10:08 |
19 maja 2017 12:02 |
A, widzisz. Czytam komy od tyłu... Niezależnie od siebie napisaliśmy to samo.
![]() |
Aquilamagna @parasolnikov |
19 maja 2017 13:08 |
Propozycja: Plusowanie komentarzy
Uzasadnienie: Pamiętacie, ile razy w dyskusjach u Coryllusa i innych blogerów padał komentarz, który zrywał czapki z głów, wyrywał z butów i w ogóle stawiał dęba? Komentarze jednak giną 100 razy łatwiej niż notki. Plusowanie ocaliło by dostęp do tych NAJlepszych.
![]() |
Aquilamagna @A-Tem 19 maja 2017 12:02 |
19 maja 2017 13:08 |
RSS to życie.
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov |
19 maja 2017 13:25 |
Wobec powyższych komentarzy, mój jest komentarzem blondynki (choć'em od zawsze brunetka).
Mam takie głupie dwa pytanka:
1. Jak zmienić to "odgórne" hasło blogowiska, na moje własne, łatwe do zapamietania (oraz z ilu i jakich znaków może się składać)?
2. Przy logowaniu się (podawaniu loginu i hasła) pojawia się ostrzeżenie, że ten portal nie jest zabezpieczony i ww. dane mogą zostać przechwycone. Wiem, że to nie konto w banku, ale zawsze jakiś niepokój w moim zgredzim sercu się odzywa... Mam się nie przejmować?
![]() |
parasolnikov @jolanta-gancarz 19 maja 2017 13:25 |
19 maja 2017 13:34 |
Tak, komunikat się pojawia, ale hasła są przesyłane bezpiecznie. Jednak niebyłby bym sobą jakby nie napisał, że hasło to wszystkiego miałyby być inne i powinny być zmieniane co 3 miesiące (ja też tak nie robie :) )
Żeby zmienić hasło
- wyloguje się Pani
- kliknie zresetuj hasło w lewym górnym rogu.
- poda tam Pani swój login i mejla jakiego dostałem od Gabriela
- powinno Panią przekieruje na nową stronę
- tam Pani wpisze loginy mejla, hasło które przyjdzie na emajl UWAGA może być w spamie
I nowe hasło na jakie chce PAni zmienić - i powinna być Pani wtedy już zalogowana a hasło będzie zmienione
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov 19 maja 2017 13:34 |
19 maja 2017 14:00 |
Dziękuję za szybką odpowiedź. Spróbuję wieczorem, bo to pewnie trochę potrwa.
![]() |
insane @parasolnikov |
19 maja 2017 16:34 |
@Parasolnikov
Przede wszystkim gratuluję postawienia tej strony i dopracowania jej od strony technicznej. Mam taką uwagę/nieproszoną radę:
- Przy powiększaniu strony w Firefoxie (120%, rozd. 1280x1024) okno edytora tekstu wyłazi poza ramkę. Można to naprawić zmieniając rozmiar edytora z pixeli na procenty, tj 835px na 100%, wtedy przy powiększaniu edytor zawsze się będzie mieścił w swoim divie. Tutaj może Pan porównać wygląd przed i po zmaine:
![]() |
insane @insane 19 maja 2017 16:34 |
19 maja 2017 16:41 |
PS. Przy dużych powiększeniach (150%) Strona Główna też się zaczyna rozłazić (ramka z komentarzami się nie mieści i "ucieka" na dół strony, dlatego lepiej rozmiary ramek robić w procentach, a nie w pikselach, bo wtedy wszystko się samo skaluje przy powiększaniu.
![]() |
parasolnikov @insane 19 maja 2017 16:41 |
19 maja 2017 16:44 |
Te inne są w procentach, tego ckeeditora on ma jakiś swój css musze to zobaczyć, a rozzłazi się bo wszystko ma swoje granice nawet w procentach :)
![]() |
Aquilamagna @parasolnikov 19 maja 2017 16:44 |
19 maja 2017 17:05 |
Nie lepiej byłoby od razu użyć Foundation, Pure czy innego bootstrapa? Ślicznie, cacy i responsive out of the box.
![]() |
stanislaw-orda @A-Tem 19 maja 2017 11:54 |
19 maja 2017 17:14 |
Niemożność kasowania komentarzy może powstrzymać chęć wypisywania byle czego, albo będąc "w nerwach" (ergo "na gorąco"). Albo np. po zaliczonych czterech kuflach.
A co najwazniejsze, moze wymusic samodyscypinę. No bo ile razy mozna byłoby "kasować" (czyli poprawiać)? W nieskonczoność? A co gdy ktos odpowie na czyjs komentarz, a potem ten komentarz zostanie skasowany?
Tak bywało na s24 i to jest gorsze rozwiązanie, niz brak mozliwosci kasowania.
Ja widzę same plusy, a plus dodatkjowy to trening w odpowiedzialnosci za słowo. Ortografia
też jest wazna i równiez nalezy się starać, aby za często nie robić obciachu.
![]() |
Rozalia @parasolnikov |
19 maja 2017 18:02 |
Raz dwa trzy raz dwa trzy, rr
raz raz raz raz raz raz raz . To pierwsze malutkie raz - rozmiar czcionki 12
To ostatnie, największe - 24.
Parasolki, parasolki, parasolki... Lewy
Parasolki, parasolki, parasolki... Środek
Parasolki, parasolki, parasolki... Prawy
Tra la la la, tra la la la , raz dwa trzy, raz dwa trzy. Cztery, cztery, cztery, cztery?
Nie równa do brzegów?
Niee potrafiłam wkleić obrazka, żeby go było widać. Albo nie potrafię, albo wina tabletu.
Przepraszam, że śmiece, ale wypróbowuje możliwości edytora.
Ja też jestem tylko kryptoblondynką.
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov 19 maja 2017 13:34 |
19 maja 2017 18:27 |
No tak. Nie dość, że umysł blondynki, to jeszcze refleks szachisty! Dopiero teraz zuważyłam, że nadal nie wiem z ilu i jakich znaków może się składać moje własne hasło do logowania.
Czy mogę prosić o uzupełnienie tej informacji?
![]() |
parasolnikov @Rozalia 19 maja 2017 18:02 |
19 maja 2017 19:53 |
:) a dziekuje za "jezek se ma"
![]() |
parasolnikov @jolanta-gancarz 19 maja 2017 18:27 |
19 maja 2017 19:54 |
Starczy chyba wiecej niz 5 znakow
![]() |
jolanta-gancarz @parasolnikov |
19 maja 2017 20:17 |
Niech Pan Bóg Waćpana dobrą żoną wynagrodzi;-)))
![]() |
Czepiak1966 @parasolnikov |
22 maja 2017 19:02 |
Napisałem z rozpędu na http://krzysztof-osiejuk.szkolanawigatorow.pl/co-aczy-jana-hartmana-z-onr-em#792 sugestię:
"I jeszcze jedna sprawa, ale o ile zdążyłem się zorientować, do Pana parasolnikova: czy tych komentarzy i odpowiedzi nie można byłoby ująć tak, aby każdy wiedział kto komu odpisuje?
Mam z tym problem, Pan betacool również. A czytanie tego na zimno z góry na dół robi sieczkę z mózgu."
Gdyby zechciał Pan zajrzeć na komentarze pod tym artykułem i zobaczył, co da się zrobić.
![]() |
parasolnikov @Czepiak1966 22 maja 2017 19:02 |
22 maja 2017 20:20 |
Wystarczy klikać "odpowiedz" do komentarza na który się odpowiada, wtedy u góry jest napisana godzina i autor komentarza do którego jest to odpowiedź.
![]() |
Czepiak1966 @parasolnikov |
22 maja 2017 20:40 |
Wiem, ale mało to czytelne jest w ogólnym zarysie.
![]() |
Czepiak1966 @parasolnikov |
24 maja 2017 05:54 |
Chodzi mi o takie "drzewko":
A coś napisał.
B odpowiedział A.
C odpowiedział A.
D odpowiedział A.
C odpowiedział D.
E odpowiedział A.
B odpowiedział E.
E odpowiedział B.
D odpowiedział B.
F odpowiedział A.